29 apríla 2008

Zelerovo-jablková polievka

Cez výkend sme naplnili chladnicku a tak som v nej nedelu našla zeler, ktorý som sa rozhodla zužitkovať. Recept, respektíve základ receptu som našla v knižke, ktorú mi priniesla sestrička z Anglicka a pozmenila som si ju podľa toho, čo som mala a čo nie. Polievka mala veľký úspech. Odporúča Hankina opatrovateľka, ktorá sa k môjmu vareniu doteraz ani raz nevyjadrila. Považujem to za mimoriadny úspech:) Akurát, že som ju zabudla sfotiť:)

1 veľká lyžica masla
1 zelér nakrájaný na malé kúsky
1 PL brandy alebo koňaku
500 ml zeleninového vývaru
500 ml mlieka
1 jablko ošúpané a pokrájané na malé kúsky
1 hnedé korenie, 1 bobkový list
soľ, čierne korenie

Maslo roztopíme, pridáme zelér a na miernom ohni opražíme. Zalejeme brandy (určite nevynechať), prilejeme vývar, mlieko, bobkový list a hnedé korenie a varíme, kým je zelér mäkký (ale nerozpadáva sa) . Polovicu hmoty vyberieme, nezabudneme bobkový list a hnedé korenie a zvyšok zmixujeme. Pridáme jablko, povaríme ďalších 10 minút, osolíme, okoreníme a podávame.

Žiadne komentáre: